Lösningar inom Ehälsa och journalsystem
Digitala verktyg för framtidens vård

Framtidens vård är beroende av företag inom ehälsa och journalsystem som kan leverera flexibla, mångsidiga lösningar. Lösningar som erbjuder integration mot affärssystem, diktering, wedtidbok, E-recept och webbaserat vårdstöd som gör det lätt att hantera och läsa journaler. För bästa möjliga resultat krävs även kvalitetssäkrande insatser. Evimerias tjänsteleverans inkluderar därför kundprogram, servicedesk samt en samverkansmodell för styrning och ledning.

Föränderliga tjänster

De digitala vårdtjänster och journalsystem vi erbjuder utvecklas i takt med att branschens behov förändras. För att vi säkert ska matcha rådande trender och önskemål utgår vi alltid från ett kundnära arbetssätt. Dagens vårdtagare och medborgare kräver transparens och tillgänglighet, och om vi kan erbjuda det från start minskar också trycket på vårdgivarna. 

Läs mer om våra olika lösningar och funktioner här nedanför, eller kontakta oss direkt för mer information!

WebDoc journalsystem och Vårdrummet - med användbarhet i fokus

Evimerias föregångare Atlan utvecklade Webdoc journalsystem under 2006, i samarbete med Urologen på Carlanderska sjukhuset i Göteborg. Efter driftstarten har mycket hänt. 

Utvecklingen av systemet är kontinuerlig och 90% av de nya funktionerna kommer direkt ifrån vårdgivarna själva. Detta har gjort att vi kunnat skapa ett system utifrån vad vårdgivarna vill ha. Resultatet? En effektiviserad vårdadministration med ökat utrymme för kärnverksamheten.

Utöver Webdoc utvecklar Evimeria även tjänsten Vårdrummet – en plattform som gör det möjligt för vårdgivare att säkert kommunicera med sina patienter via digitala ehälsotjänster som exempelvis video och meddelandefunktion. Vårdrummet gör det även möjligt för patienten att delta mer aktivt i sin egen vård, genom hälsodeklarationer eller webtidbokning. Detta frigör resurser och är ett effektivt verktyg på vägen mot stärkt patientkontroll och tillgänglighet. 

Standardlösning eller skräddarsydd funktionalitet? Vi hjälper dig

Utvecklingsarbetet med Webdoc och Det digitala Vårdrummet har, sedan starten, handlat om att erbjuda mångsidig funktionalitet inom en och samma plattform. Den moderna hälso- och sjukvården, liksom företagshälsovården, är föränderlig och kräver lösningar inom ehälsa och journalsystem som kan byggas ut i takt med de varierande förutsättningarna.

 

För att hitta fram till ett upplägg och ett webbaserat journalsystem som passar er verksamhet kartlägger vi era olika mottagningar, specialistområden och rutiner. Hur ni arbetar och med vilka områden är nämligen avgörande för hur ett journalsystem ska struktureras. Läs mer om funktionalitet och tredjepartssamarbeten här nedan!

NYHET: qCrunchers terminal - incheckning, betalning och kösystem i ett

qCrunchers incheckningsterminal, som återförsäljs och supporteras av Evimeria, integrerar sömlöst med Webdoc och optimerar hanteringen av vanliga receptionsärenden.

qCrunchers incheckningsterminal fungerar för alla typer av vårdgivare och gör det möjligt för patienter med bokade besök att checka in och betala med kort via den tryckkänsliga skärmen.

Terminalen hanterar bland annat frikort och åldersbaserade gratisbesök, utifrån uppgifter i Webdoc journalsystem. Utöver det hanterar den även betalningar i e-frikorts-integrationen (CGI). Systemet skiljer på listade och olistade patienter och kan användas för att boka upp besök hos öppen mottagning (drop-in), varpå patienten bokas och checkas in och betalar via terminalen. Övriga frågor genererar en kölapp till receptionen.

Den inbyggda funktionaliteten för nummerlappar minskar behovet av ytterligare kösystem. Patientens personnummer skrivs ut som streckkod på nummerlappen, för enkel scanning med streckkodsscanner i receptionen. Den tryckkänsliga skärmens användargränssnitt är lätthanterligt utformat så att alla patienter – ung som gammal – kan använda terminalen. Via information på kvittot får patienten också tydliga hänvisningar om att ta plats i väntrummet.

Terminalen hanterar cirka 50 – 70 procent av alla receptionsärenden, vilket gör att personalen kan lägga mer tid på ärenden som måste handläggas manuellt. 

Intressant? Läs mer genom att klicka på bilden intill eller kontakta oss direkt för en detaljerad demonstration!

Mail: [email protected]

Klicka på bilden för PDF-version
Självbetjäning - för en skalbar, modern och säker ankomstupplevelse

Självbetjäning för patienter, via mobiltelefon, är ett självklart inslag i modern sjukvård.

Tjänsten underlättar er administration men innebär även skärpt säkerhet via BankID och förbättrar servicen för patienter som slipper långa kassaköer.

Det enda som krävs är en mobiltelefon med kamera, Swish och BankID samt mottagningens egen QR-kod som sedan instruerar patienten vidare till bokade tider och betalningsalternativ. 

Mobil självbetjäning erbjuder full integration till ert journalsystem och dess kassafunktionalitet och tjänsten fungerar naturligtvis med både iOS och Android. Alltifrån gränssnitt, layout och specifik information kan även anpassas efter vad just ni vill visa för patienterna. 

Intressant? Testa utan bindningstid! Läs mer genom att klicka på bilden intill eller kontakta oss direkt för en detaljerad demonstration!

Mail: [email protected]

Klicka på bilden för PDF-version
Användbarhet
Funktionalitet
Resurseffektivitet
Webdoc/E-tjänster

Företagshälsa

Komplement till Webdocs befintliga tjänsteutbud, och riktar sig till kunder inom företagshälsa.

E-brev

Skicka brev, remisser, kallelser, fakturor och övrig post helt på elektronisk väg, i form av fax eller e-brev.

NPÖ

Nationell Patientöversikt, NPÖ, ger en helhetsbild av vårdinsatser, i olika regioner och hos olika vårdgivare.

E-recept

Skicka e-recept till receptdatabasen och till apotek i Sverige. Integrerad mot FASS, SIL och Janusmed.

BVC

Webdoc erbjuder modulen tillväxtkurvor som är användbar för bland andra BVC-mottagningar.

E-journal

Webdoc är ett säkert och webbaserat journalsystem. Användarvänligt och tillgängligt överallt.

Vårdrummet

Säker webtidbok

Vårdrummets webtidbok gör det enkelt för användaren att själv boka in tider som passar.

Videotjänst

Kommunicera direkt med patienten via video. Utmärkt alternativ till fysiska vårdbesök.

Meddelandetjänst

Kommunicera direkt och säkert via skrivna meddelanden och bifogade filer.

Identifiering med Bank-ID

Alla tjänster i Vårdrummet är säkra och kräver inloggning/identifiering via Bank-ID.

Ekonomi

Kassor

Alltid enkelt att registrera patienten och besöket, ta betalt, skapa olika typer av kvitton och koppla betalningen till rätt åtgärd.

Fakturering

Smidig faktureringshantering med utskrifts- och samlingsfunktion. Det finns även möjlighet till automatfakturering och filexport.

Integration

Webdocs många möjligheter till systemintegrationer gör det enkelt att koppla ihop ert journalsystem för vården med affärssystemet.

Rapporter

Digital rapportering är en effektiv och patientsäker lösning för anställda och personal att överblicka olika patientinsatser.

Integrationer

E-frikort

En sömlös integration till journalsystemet som, via CGI, ger direkt information om patienternas status för E-frikort.​

Labportalen

Samarbete med InfoSolutions. Digital och underhållsfri tjänst som gör det enkelt att beställa provtagningar på elektronisk väg. .

Medspeech

MedSpeech är en dikteringsmotor framtagen av vår partner Conscriptor. Möjliggör digital diktering och är integrerat med användarna i Webdoc.

Fortnox

Med Fortnox kan du smidigt hantera fakturering, kontering och rapportering. En webbaserad, automatiserad och säker lösning.

BokaDoktorn

BokaDoktorn gör det möjligt för patienter att själva boka in eller av sina vårdtider. Något som i förlängningen underlättar er administration.