Det digitala Vårdrummet - tillgänglighet för alla

Det digitala Vårdrummet är en  plattform för vårdgivare som vill kommunicera med sina patienter på nya och säkra sätt, via video, chat och andra digitala ehälsotjänster. Vårdrummet är också ett mycket resurseffektivt verktyg som bidrar till mer transparens och tillgänglighet. Bland annat eftersom patienten själv har möjlighet att boka vårdtider online, och smidigt kan delta i sin egen vård genom hälsodeklarationer som också kan kopplas till journalsystemet Webdoc.

Vi ser hur allt fler önskar effektivisera sin tid, och Vårdrummet är då en utmärkt väg till förbättrad administration. Tack vare det sömlösa upplägget kan både vårdgivare och patient enkelt ta del av integrerade tjänster. För bästa säkerhet och användarupplevelse sker autentisering alltid tryggt via SITHs och mobilt BankID. Kontakta oss för mer information eller för en mer ingående demonstration av Vårdrummet.

Tillgängligt

Tryggt

Resurseffektivt



Funktioner

Nutida vårdtagare ställer krav på tillgänglighet och transparens. Många vill själva kunna välja vilken vårdinsats som ska sättas in , och när.

Det digitala Vårdrummet har en enkel och tydlig webtidbok som gör det smidigt även för nya användare att själva boka in tider. På så vis kan även vårdgivaren spara in kostsamma resurser.

Vi ser digitala vårdtjänster som chat och video som självklara inslag i framtidens hälsoarbete. För bästa tillgänglighet och resursanvändande ska vårdgivare alltid ha möjlighet att konsultera patienter oavsett var de befinner sig. 

Tack vare denna typen av lösningar underlättas patientflödet så att du kan fokusera på rätt saker.

Modern e-hälsa och vård handlar om tillgänglighet och om att utveckla system som passar alla användare, oavsett datorvana.

För att säkra de digitalas patient- och personuppgifterna är det dessutom viktigt att tänka på säkerheten. Vid inloggning i det digitala Vårdrummet krävs därför identifiering via Bank-ID.