Digitala verktyg för framtidens vård

Framtidens vård är beroende av företag inom ehälsa som kan leverera flexibla, mångsidiga lösningar. Lösningar som erbjuder integration mot affärssystem, diktering, wedtidbok, E-recept och webbaserat vårdstöd som gör det lätt att hantera och läsa journaler.

För bästa möjliga resultat krävs även kvalitetssäkrande insatser. Evimerias tjänsteleverans inkluderar därför kundprogram, servicedesk samt en samverkansmodell för styrning och ledning.

Föränderliga tjänster

De tjänster och journalsystem vi erbjuder utvecklas i takt med att branschens behov förändras. För att vi säkert ska matcha rådande trender och önskemål utgår vi alltid från ett kundnära arbetssätt. Dagens vårdtagare och medborgare kräver transparens och tillgänglighet, och om vi kan erbjuda det från start minskar också trycket på vårdgivarna. Läs mer om våra olika tjänster och funktioner här nedanför, eller kontakta oss direkt för mer information!

WebDoc och Vårdrummet - funktionalitet och användande i fokus

Evimerias föregångare Atlan utvecklade Webdoc under 2006, i samarbete med Urologen på Carlanderska sjukhuset i Göteborg. Efter driftstarten har mycket hänt. Utvecklingen av systemet är kontinuerlig och 90% av de nya funktionerna kommer direkt ifrån vårdgivarna själva. Detta har gjort att vi kunnat skapa ett system utifrån vad vårdgivarna vill ha. Resultatet? En effektiviserad vårdadministration med ökat utrymme för kärnverksamheten.

Utöver Webdoc utvecklar Evimeria även tjänsten Det digitala Vårdrummet – en plattform som gör det möjligt för vårdgivare att säkert kommunicera med sina patienter via digitala ehälsotjänster som exempelvis video och chat. Vårdrummet gör det också möjligt för patienten att delta mer aktivt i sin egen vård, genom hälsodeklarationer eller webtidbokning. Detta frigör resurser och är ett effektivt verktyg på vägen mot stärkt patientkontroll och tillgänglighet. 

Standardlösning eller skräddarsydd funktionalitet? Vi hjälper dig

Utvecklingsarbetet med Webdoc och Det digitala Vårdrummet har, sedan starten, handlat om att erbjuda mångsidig funktionalitet inom en och samma plattform. Den moderna hälso- och sjukvården är föränderlig och kräver flexibla lösningar som enkelt kan byggas ut och skalas av i takt med de varierande förutsättningarna.

För att hitta fram till ett upplägg och en journal på nätet som passar er verksamhet kartlägger vi era olika mottagningar, specialistområden och rutiner. Hur ni arbetar och med vilka områden är nämligen avgörande för hur ett journalsystem ska struktureras. Läs mer om funktionalitet och tredjepartssamarbeten här nedan!

Användbarhet

Funktionalitet

Resurseffektivitet

WebDoc/E-tjänster

Brev, remisser, kallelser, fakturor och övrig post  skickas elektroniskt  från WebDoc som fax eller
e-brev.

Försändelsen skickas som elektronisk fil till företag som kuverterar och levererar till mottagaren senast inom ett dygn.

Nationell Patientöversikt, NPÖ, ger en helhetsbild av olika vårdinsatser. 

NPÖ gör det möjligt för behöriga vårdgivare att få en tydligare bild av patientens hälsa och vårdinsatser i andra landsting eller hos andra vårdgivare. 

WebDoc har en modul där E-recept läses in och visas – direkt i journalen. 

Recept skickas direkt till den nationella receptdatabasen och till alla apotek i Sverige. Funktionen är integrerad mot FASS vilket sparar tid för användaren.

WebDoc erbjuder modulen tillväxtkurvor som är användbar för bland andra  BVC-mottagningar. 

Integrerade, dynamiska lösningar innebär ofta en smidigare användarupplevelse jämfört med flera externa system med samma syfte.

Ett webbaserat journalsystem ger ordentlig överblick och underlättar för vårdgivare som vill kunna hantera olika moment på en och samma plattform. 

Resultatet?
Ett effektivt och resurssparande upplägg för moderna behov. 

Vårdrummet

Dagens vårdtagare ställer krav på tillgänglighet, kontroll och transparens. Många vill kunna påverka vilken vård man ska få och vid vilken tidpunkt.

Det digitala Vårdrummets webtidbok är då ett utmärkt alternativ som gör det enkelt för användaren att själv boka in tider som passar. Detta gör att vårdgivaren sparar in resurser på minskat bokningsarbete.

Vi ser det som en självklarhet att inkludera både video och chat så att du som vårdgivare kan konsultera dina patienter var de än befinner sig. 

Denna typen av vårdinsatser frigör resurser och underlättar patientflödet på din mottagning så att du kan fokusera på rätt saker – och samtidigt erbjuda god tillgänglighet.

För oss är det avgörande att utveckla system
som passar alla användare, oavsett graden av datorvana. Men det stannar inte där. 

För att säkra patientinformationen och de digitalt angivna personuppgifterna är det också viktigt att tänka på säkerheten och inloggning i det digitala Vårdrummet kräver identifiering via Bank-ID.  

Ekonomi

Gör det enkelt för användaren att registrera patienten och besöket, ta betalt, skapa olika typer av kvitton och koppla betalningen till rätt åtgärd.

Kassan är direktansluten till bokningssystemet och även kopplad till försäkringsbolagens blanketter. 

Söker du en systemlösning för finansiella tjänster?
Webdoc erbjuder smidig faktureringshantering med utskrifts- och samlingsfunktion.

Det finns även möjlighet till automatfakturering och filexport.  

WebDoc många möjligheter till systemintegrationer gör det enkelt att koppla ihop journalsystemet med ert affärssystem. 

I förlängningen innebär detta effektiviserade processer och minskad risk för flaskhalsar.

Korrekta produktions- och processrapporter är ett bra sätt för anställda och personal att överblicka olika patientinsatser. 

Digital rapportering är då en effektiv och patientsäker lösning jämfört med manuella arbetssätt. 

Integrationer

Samarbete med InfoSolutions. Digital och underhållsfri tjänst som gör det enkelt att beställa provtagningar på elektronisk väg, hos alla anslutna laboratorier och mottagningar.

Målet är att skapa en tidlös integration till vår gemensamma slutkund.

MedSpeech är en dikteringsmotor framtagen av vår långtida partner Conscriptor.

Programmet gör det inte bara möjligt att tala in dikteringar på digital väg utan samlar och tillgängliggör även informationen i WebDoc – för bästa överblick.

Med Fortnox kan du smidigt hantera fakturering, kontering och rapportering.

Det automatiska och webbaserade uppläget sparar in administrativ tid och är enkelt att koppla upp. Fortnox är också en mycket säker och trygg lösning.

BokaDoktorn gör det möjligt för patienter att själva boka in eller av sina vårdtider. Något som i förlängningen underlättar er administration. 

BokaDoktorn erbjuder även patientenkäter som ger en tydlig bild av besökarnas upplevelse.